Saturday, February 11, 2012

a long way to SWIMMING ^.^

alhamdulilah ALHAMDULILLAH alhamdulillah
(saya bersyukur kpd Allah)
ungkapan tu saja terasa seolah x cukup untuk mengungapkan rasa syukur pd Allah.

he never failed to surprise me.

monolog kisah silam:
dulu waktu UJAM recommend suh amik lesen diving
diri mcm reluctant gila.
malu la nk swim, 
mcm2 bg alasan pada ujam
cakap swim adlh satu riadhah yg sexy lah,
n mahal lah sbb nk amik diving je kos boleh cecah rm1000++ !!

tp tu la Allah kata, nk benci atau suka sesuatu kena berpada-pada (aka be moderate..)
sbb boleh jadi apa yg kita suka sebenarnye x baik utk kita,
n boleh jadi jgk, apa yg kita benci amatlah baik untuk kita.
HE is all Knowing !!

sekarang :
Allah buka banyak jalan utk aku swim..
start dengan mula2 timbul minat dekat satu resort dlm Port Dickson ( waktu Fastrain sem 1 2011/2012 )
ktorg berenang ramai2
lepas berenang ase sihat gila.
satu perasaan sihat yg dirembes dari hormon suka iaitu serotonin ( x sure betul x .. ^_^ )
start dari tu terus cakap2 ngn kawan2 terdekat kata nk masuk kelas renang.

dari hari
.......................
ke hari
.......................

hari ni Allah bg jalan.
dekat RAFEST ada booth jual swimmimg suit (booth kawan bernama Shalina, seorg yg ayu n amat sopan)
n tibe2 terbeli sepasang! 
sbb mula2 plan nk beli dekat mid..
tp Allah kata "sakinah, x perlu nk jalan jaoh2, Aku dah letak depan mata kau ni.."
n jimat banyak.. kt sini rm90 da blh dapat
dekat mid maybe dlm rm150++ kot

selang sehari lepas tu (iaitu hari entry ini ditaip)
Nazira mesej kata dekat Gombak ada kelas renang.
transport dari PJ ke Gombak disediakan!
hanya bayar rm10 utk makan minum je..
selama 2 sesi ( 19 n 24 feb)
*saya ngn Naz da xcited gila waktu tu! terus amik contact no sis yg incharge sal ni and called.

MASYAALLAH..

walaupun saya masih belum pasti gi kelas renang tu betul2 dpt berenang ke tak at d end of the session,
tp at least saya try.. (confront the fear n try it out!)
Allah dah mudahkan segala2nya buat saya

betul janji Allah
"barang siapa bertawakkal kepada Allah nescaya Dia akan mbukakan jalan keluar baginya.
dan Dia mberi rezeki dari arah yg tidak disangka2nya,
dan barangsiapa bertawakkal kpd Allah, nescaya Allah akan mencukupkan kperluannya.
sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya... "
(65:2-3)

2 comments: